Rejsedagbog

Tyrkiet 28.5-4.6.11

Lørdag den 28 maj skulle vi så på den længe ventede tur til Tyrkiet med Kenneth og Jeanette. Vi kørte mod "flyvehavnen" på "dagsdagen" kl. meget tidligt om morgenen.
Her sidder så brødrene Nielsen med hver deres rygsæk og prøver at overbevise hinanden om, de har styr på det hele, og vi ville da ikke sige dem imod hehe

😉  gad vide hvad hun sidder og tænker her så tidligt på morgenen........................................

Jo, jeg har taget den beroligende pille, så nu sker der da vist intet med flyvskinen vel

Ja, så er der ikke lang tid til vi skal lette...smilene er fremme og så kan vi godt komme afsted........................................................

Alanya here we come😎

Så er der dømt planlægningsseance i restaurenten der ligger på hotellet. Hvad skal vi se...hmmmmm jo der er jo en drypstenshule lige et kvarters gang herfra..den må vi da se, og ja så er der jo Cleopatras borg oppe på bakken. den skal vi da også se - og gerne samme dag - så lad os finde vandreskoene frem og vanddunkene..........ja og rygsækken, for man ved jo aldrig 😎

De har nogle rigtig sjove "menukort" i Alanya. En del af de retter der serveres, er lavet som fin anretning i muligvis plastik og ser meget naturtro ud. Her er det  et foran vores hotel og deres restaurent. Hotellet hedder Gallion.

😀  jo jo da, her er den, så lad os se de smukke drypstenssøjler inden vi skal op på bakken...............

De er fantastiske de huler. Det er et af de natur-fænomener man kun kan glæde sig over at se, og at de sætter lys på, gør det kun endnu smukkere.

Deroppe på bakken, og kald det så lige en bakke igen, jeg har været der, og det er ski da Mount Everest undercover, men deroppe ligger Cleopatra borgen. Vi går selvfølgelig derop, for vi er unge, friske og vi har ferie..... pyhhhhhhh i guder der er langt

................................... vi går og går
................................... og går og går
................................... og det fortsætter 7 km op.........🙃

Ja, udsigten kan vi ikke klage over, her er fantastisk smukt ud over havnen, hvor sørøverskibene, der sejler rundt med turisterne om dagen ligger for anker....

Et imponerende bygningsværk jo tættere man kommer op..

Udsigten over bugten fra borgen er jo imponerende - men for pokker, der er laaangt ned nu. 7 km. ned af bjerget.... i dagene efter havde vi alle hulens ondt i læggene. Den rene tortur, men en fed oplevelse og endnu en oplevelse af historiens vingesus med i rygsækken.

Her gik der lige en Nielsen paparratzi forbi og snuppede et sommerbillede af de lidt blege turister......

😀  hygge ved poolen, og det kan da gi lidt høj vandstand i bolden, så her må Kenneth lige regulere vandstanden hihi

Her fik jeg lige brødne Nielsen til at smile så sødt til fotografen. Her fik de snakket mangen en alvorlig snak ikke over men omkring terrassen, om dagens store og små begivenheder og oplevelser

En af de sidste aftener var vi en tur ude at gå og kom forbi dette springvand, og selvfølgelig skulle de to skjønne fruer foreviges her i springvandets dunkle belysning

En aften spiste vi nede på havnen, på en hyggelig restaurent, hvor tjeneren kunne både dansk, svensk og tysk og manden havde aldrig været udefor tyrkiets grænse. vi mødte mange tyrkere, der kunne mere dansk end de der har boet her i landet i mange år. det er da imponerende..........

😀  Kenneth og Jeanette ville gerne ha taget et billede i strandkanten og det forløb som på dette og det efterfølgende billede hihi

Der er få sekunder mellem dette og billedet over. Alle syntes det var hylende sjovt at se hvor hurtigt de lige blev overfaldet af bølgen blå 😀

Med dette strandbillede som afslutning vil vi sige tusind tak for en rigtig dejlig ferie sammen med Kenneth og Jeanette. Hvor er vi heldige at ha jer.

| Svar

Nyeste kommentarer

15.06 | 08:11

Dejlige billeder og historie - godt gået.
Så forstår jeg bedre din mail/invitation
Så måske næste gang

11.06 | 10:58

Et skønt døgn i dejligt selskab <3 Dejligt lige at få genopfrisket weekenden med fine billeder. Kh. Nadia

02.09 | 17:24

Mange tak Kryger.
Jeg skulle gerne ha skrevet og lagt billeder ind i den uge der kommer.